Mniej więcej dwa tygodnie czasu potrzebują twórcy tematów graficznych na opracowanie nowego, który będzie ściągał design z jakiegoś popularnego serwisu. Nie inaczej jest i tym razem.
Mark Zuckerberg pod koniec września na konferencji f8 pokazał jak będzie wyglądać nowa strona profilowa użytkowników Facebooka, tak zwany Timeline. Świat krzyknął „wow!”, a internetowi designerzy usiedli, by kopiować pomysły. Najszybsi byli ludzie z juliusdesign, bo już dziś prezentują takie oto dzieło:
Całość oparta jest na oficjalnym temacie graficznym WordPressa czyli twenty-eleven. Nie ma jeszcze zbyt wiele opcji konfiguracyjnych (można zmienić obrazek nagłówka i ikonki serwisów społecznościowych), ale nie o to chyba chodzi. Skórka nie jest po to, by ją instalować, a jedynie, by pokazać, że „my – juliusdesign – byliśmy najszybsi” i tym samym wypromować swoją firmę :) Według mnie każdy pomysł na promocję jest dobry, więc niech chłopakom (?) będzie.
A gdyby ktoś jednak chciał faktycznie skórkę zainstalować, do pobrania jest tutaj. Do obejrzenia jak działa zresztą także.
A co Wy sądzicie o takim kopiowaniu? Fajna sprawa, czy jednak naginanie prawa dla własnego lansu?
Aktualizacja: jest też plugin, który robi mniej więcej to samo.
Komentarze
3 odpowiedzi na „WordPressowa skórka jak Timeline od Facebooka”
Dobry news. A co do kopiowania – gros designerów inspiruje się w ten sposób.
Czy szablon jest na GPL?
wg pliku license.txt w katalogu skorki tak – to jest gpl
Nawet, nawet. Dla żadnego ze swoich blogów ta skórka mi się nie widzi, ale dla blogów będących pamiętnikami jak najbardziej fajne rozwiązanie :)