Mar
11
2012

80 000 dolarów na sprzedaży jednej wtyczki? Okazuje się, że można

Dobra wiadomość dla tych, których ucieszyła informacja, że na skórkach do WordPressa można nieźle zarobić, ale nie mają zdolności graficznych, a są jedynie programistami. Tworzenie wtyczek też może być dochodowe.

Vladimir Prelovac – jeden z bardziej znanych twórców wtyczek, autor książki o jej ich tworzeniu – pochwalił się na swoim blogu, że jeden z jego pluginów zarobił dla niego już 80 tysięcy dolarów. Co prawda nie w miesiąc, a w dwa lata, ale raz, że pecunia non olet, a po drugie wtyczka ta nie jest jego jedyną wtyczką premium. Co więcej Vladimir jest twórcą coraz bardziej rozpoznawalnej strony ManageWP, umożliwiającej zarządzanie wieloma blogami w jednym miejscu (oczywiście za opłatą).

Wróćmy do naszego osiemdziesięciotysięcznika. Jest nim dodatek SEO Smart Links. Dostępny jest w wersji bezpłatnej (taką już pobrało ponad 200 tysięcy osób) oraz kilku wersjach premium, których ceny wahają się od 79 do 299 dolarów. Pomimo, że nie są to małe kwoty, ludzie wtyczkę kupują i co ciekawe te droższe są na tyle często wybierane, że dają Vladimirowi większy zysk.

SEO Smart Links to wtyczka zapewniająca linkowanie wewnętrzne wewnątrz witryny. Zagadnienia SEO znam jedynie pobieżnie (być może więc powinienem sobie tę wtyczkę kupić), ale zasada jest taka, że im więcej fraz w naszych wpisach linkuje do innych wpisów na naszym blogu, tym bardziej się to podoba dla google.

Co ciekawe wtyczka nie ma nawet swojej własnej strony, a Vladimir nie reklamuje jej w żaden tradycyjny sposób. Co prawda próbował wykupywać reklamy w różnych miejscach, jednak – jak twierdzi – była to tylko strata pieniędzy.

Kołem zamachowym jest tu darmowa wersja pluginu. Ludzie, którzy zainstalowali wersję free często przechodzili na wersję płatną. Vladimir chwali także twittera, na którym na samym początku zorganizował akcję rozdawania trzech darmowych licencji, która  zrobiła szum wokół całej sprawy.

OK, mam nadzieję, że będzie to dla Was zachętą do działania :) Pomyślcie czego ludzie mogą potrzebować w swoim WordPressie i za co mogą zapłacić i zróbcie to ;)

A moje doświadczenia? Jak wiecie jestem autorem przynajmniej dwóch płatnych wtyczek:

  • WP Sprzedawca – pozwalający pobierać opłaty za dostęp do artykułów lub wysyłać pliki po uiszczeniu opłaty
  • TradeMatik – o wiele bardziej rozbudowana wtyczka do tworzenia sklepów internetowych na bazie WordPressa

Ile zarobiłem? To ujawnię tylko Urzędowi Skarbowemu ;) Ale do 80k $ jest mi daleko. Doskonale jednak to rozumiem: pobieranie opłat na blogu to jednak nisza, natomiast stronę wyżej w wynikach wyszukiwania w google chciałby mieć chyba każdy.

Co więcej, ja nie oferuję wersji free – zakładam, że osoba, która chce na swoim blogu zarabiać poprzez sprzedaż treści / plików / czegokolwiek jest zdolna zainwestować te kilkadziesiąt złotych :) Natomiast strategię podobną do Vladimira przyjął Łukasz Więcek ze swoją wtyczką Social Slider. Wersję podstawową można pobrać za darmo, za dodatkowe możliwości trzeba dopłacić. Ciekaw jestem jak Łukaszowi idzie sprzedaż, może odezwie się w komentarzu ;)

Czy kogoś z Was pominąłem? Kto jeszcze ma jakieś swoje wtyczki w wersji premium?

p.s. Niezależnie od pomysłu Vladimira na twitterze, z okazji otworzenia facebookowego fan page’u wtyczki TradeMatik urządziłem tam dosyć podobną promocję :) Jeśli ktoś chce kupić TradeMatika w śmiesznie niskiej cenie, śmiało  –  jeszcze kilka licencji zostało :)

Powiązane wpisy

O autorze: Konrad Karpieszuk

Jak każdy chyba tutaj zacząłem po prostu od blogowania. WordPress jednak tak mnie zafascynował, że szybko zabrałem się za tworzenie stron na nim opartych. Później przyszedł czas na pisanie poradników z nim związanych, zdarzyła się nawet książka. Współorganizowałem pierwszy polski WordCamp. Opiekuję się serwisem WPzlecenia.pl, a teraz także tym podserwisem, na którym właśnie jesteście: dev.WPzlecenia. Wszystkim życzę jak najwięcej wyniesionej WIEDZY odnośnie WordPressa. Zaparzcie kawę, usiądźcie wygodnie i - do lektury! :)

Obecnie jestem pracownikiem firmy tworzącej wtyczkę WPML (pozwala tworzyć wielojęzykowe strony), gdzie odpowiadam za jej rozwój. Jestem także autorem bardzo popularnej wtyczki sklepowej TradeMatik

11 komentarzy + Dodaj komentarz

  • Całkiem realna i nie aż taka trudna do osiągnięcia ta kwota. Co prawda do takiego pułapu jeszcze nie dobiłem, ale spokojnie mogę powiedzieć, że z jednej wtyczki da się wyciągnąć średnią krajową :)

    • Ale średnią krajową miesięcznie czy sumarycznie? ;-)

    • Ale średnią krajową co miesiąc ? Myślę że tutaj kluczem do sukcesu jest ukierunkowanie się na odbiorcę globalnego a nie tylko na lokalnego z Polski. Niezłą kasę można zrobić na szablonach dla WP, chyba nawet lepszą niż na pluginach.

      • Na miesiąc, na miesiąc :) A bywały i miesiące, gdzie udawało się wyciągnąć podwójną średnią z jednej wtyczki :)

        Ale zgadzam się w 100% z tym, że trzeba się otworzyć na cały świat. Z polski mam może jakiś ułamek procenta wszystkich sprzedanych licencji. Praktycznie cały mój dochód przychodzi z zewnątrz :)

        • Tomasz Topa tłumaczył Ci wtyczke, prawda? :) odpalasz mu cos, czy zrobil to za fixed price (i teraz sobie pewnie pluje w brodę)? ;)

    • A gdzie sprzedajesz wtyczke globalnie? Themeforest czy jakies inne rozwiązanie? Mnie troche na Themeforest ich prowizja przeraża…

      • Łukasz wewnątrz wtyczki ma link do paypal :)

  • przyjemny wynik, ale już to pisałem Ci kiedyś na g+, na codecanyon WordPressowe pluginy się sprzedają jeszcze lepiej i szybciej.
    http://codecanyon.net/item/ubermenu-wordpress-mega-menu-plugin/154703
    16$ * 4542 sprzedaże * 0.70% = 50870$ w rok.
    To jest akurat ekstremalny przypadek, ale wystarczy kilka mniejszych wtyczek po 300-400 sprzedaży i robi się bardzo przyjemnie. Z tego naprawdę da się żyć i nie ma najmniejszego sensu zamykanie się na polski rynek.

  • W programowaniu zawsze będzie dobra kasa ;)

Uwaga, leci reklama:

Firefox jest znów szybki!

Gdzie nas czytać?

Autorzy »
Komentujący »
#wpzlecenia »