Lut
21
2012

Biała strona zamiast Kokpitu w WordPressie? Jeśli dzieje się to na hostingu home.pl znamy rozwiązanie

Jeden z często pojawiających się na wordpressowych forach problem brzmi mniej więcej następująco:

W panelu WordPressa zamiast spodziewanego wyniku widze białą stronę. Nie wyświetla się ani menu po lewej, ani zawartość Kokpitu – dosłownie nic. Próbowałem włączać i wyłączać wtyczki, zmieniać skórki. Bez efektu.

I najczęściej padające doprecyzowanie pytania wśród forumowiczów, którzy chcieliby pomóc to:

Czyżbyś miał hosting w Home?

I potem wszystko jest już jasne.

Home.pl i ich automatyczne statystyki

Mało osób wie (o dziwo własnych doświadczeń mogę powiedzieć, że nie wiedzą tego też pracownicy BOKu tej firmy hostingowej), że za problem odpowiada kod statystyk, jaki serwer Home.pl automatycznie dokleja do każdej strony. Każdej – czyli także stron Kokpitu. Co więcej dokleja go nieprawidłowo, przez co zepsute jest drzewo DOM takiej strony, co z kolei gryzie się z java script użytym w WorrdPressie. W efekecie zamiast Kokpitu mamy białą stronę.

Jak wyłączyć statystyki?

Na szczęście nie jest to trudne. Statystyki są domyślnie włączone, ale każdy może w panelu Home.pl je wyłączyć. Oto ilustrowany przewodnik (ilustracje dostarczył Maciej Czapla, któremu kilka dni temu podsunąłem to rozwiązanie).

  1. Logujemy się do panelu home.pl
  2. Z lewej stonie na górze wybieramy USŁUGI:
  3. Następnie wybieramy opcje HOSTING:

  4. Aby przejść do ustawień, klikamy na nazwę hostingu:
  5. Po rozwinięciu się, klikamy KONFIGURACJA USŁUGI:
  6. W panelu konfiguracji serwera wybieramy STATYSTYKI, w częsci Serwisy WWW:
  7. Przy wybranym hostingu ODZNACZAMY:
    „dodaj automatycznie skrypt zliczający do serwisu”

Koniec :) Teraz już Kokpit powinien działać tak jak należy.

Więcej problemów z Home.pl?

To jest pytanie retoryczne ;) Bowiem chyba żaden hosting nie sprawia więcej problemów niż właśnie Home. Jeśli ktoś z Was wykupił tam jednak miejsce na swojego WordPressa, polecam artykuł „home.pl i WordPress – apteczka pierwszej pomocy”.

Waszym zdaniem: opisany powyżej błąd to „zasługa” samego WordPressa czy też firmy hostingowej Home.pl?

Powiązane wpisy

O autorze: Konrad Karpieszuk

Jak każdy chyba tutaj zacząłem po prostu od blogowania. WordPress jednak tak mnie zafascynował, że szybko zabrałem się za tworzenie stron na nim opartych. Później przyszedł czas na pisanie poradników z nim związanych, zdarzyła się nawet książka. Współorganizowałem pierwszy polski WordCamp. Opiekuję się serwisem WPzlecenia.pl, a teraz także tym podserwisem, na którym właśnie jesteście: dev.WPzlecenia. Wszystkim życzę jak najwięcej wyniesionej WIEDZY odnośnie WordPressa. Zaparzcie kawę, usiądźcie wygodnie i - do lektury! :)

Obecnie jestem pracownikiem firmy tworzącej wtyczkę WPML (pozwala tworzyć wielojęzykowe strony), gdzie odpowiadam za jej rozwój. Jestem także autorem bardzo popularnej wtyczki sklepowej TradeMatik

5 komentarzy + Dodaj komentarz

  • Zaraz to sprawdzę

  • Walczyłem swego czasu z tym problemem ale z drugiej strony nie rozumiem tej „złej prasy” jaka ma home.pl. Postawiłem tam wiele serwisów i jedyne trzy sprawy, o których warto pamiętać to właśnie problem ich dziwnych statystyk, konieczność założenia katalogu tmp oraz konieczność stworzenia własnoręcznie pliku .htaccess.

  • Jakub, pewnie dlatego że za ciut mniejsze pieniądze (konkretnie o 100zł mniejsze) można mieć więcej zasobów w stosunkowo lepszej serwerowni. Poza tym brak raportów generowanych obciążeń, brak możliwości ustawiania samemu rekordów do domen i wiele wiele innych..

    Wracając do tematu wpisu, biała strona pojawia się także w przypadku włączania nie których wtyczek. Drobny przykład: wp-super cache wypluwa białą stronę panelu admina (statystyki nigdy nie były włączane).

  • @Rafał – Usługi jakiej firmy za te 100 zł mniej masz na myśli?

  • Choćby IQ czy prohost..

Uwaga, leci reklama:



Gdzie nas czytać?

Autorzy »
Komentujący »
#wpzlecenia »