„Automatyczna aktualizacja WordPressa nie powiodła się” – co zrobić?

Zazwyczaj po wydaniu nowej wersji WordPressa większość osób wykonuje backup bazy danych, a następnie klika na link (umieszczony na żółtym tle, na górze Kokpitu):

WordPress X.X.X jest już dostępny! Prosimy o wykonanie aktualizacji.

Niestety nie każdy może się pochwalić dobrym hostingiem i czasem pojawiają się jakieś problemy przy automatycznej aktualizacji!

W takim przypadku w naszym Kokpicie może pojawić się komunikat (na tym samym żółtym tle):

Automatyczna aktualizacja WordPressa nie powiodła się – proszę spróbować ponownie.

Jeśli tak się staniem, zazwyczaj próbujemy wykonać automatyczną aktualizację ponownie i jeśli tym razem wszystko pójdzie OK – komunikat znika.

Co jednak zrobić jeśli nadal nie jesteśmy w stanie wykonać automatycznej aktualizacji?

Pozostaje nam aktualizacja ręczna WordPressa:

  • ściągamy i rozpakowujemy na naszym lokalnym dysku aktualną (!) paczkę instalacyjną WordPressa
  • łączymy się z naszym serwerem przez klienta FTP
  • w tym miejscu możemy zrobić też backupy:
    • katalogu wp-content
    • pliku wp-config.php
    • bazy danych
  • kopiujemy/nadpisujemy wszystkie pliki z nowej paczki na nasz serwer

Warto uważać na jedną rzecz: jeśli modyfikowaliśmy coś w jednym z domyślnych szablonów i nie zmieniliśmy jego nazwy, to przy każdej aktualizacji WordPressa wszystkie nasze zmiany zostaną nadpisane i bezpowrotnie utracone!

W tym miejscu jeśli wszystko poszło OK – jesteśmy zadowolonymi posiadaczami zaktualizowanego WordPressa.

Niestety nasz spokój może zakłócić to, że nadal będzie wyświetlany komunikat:

Automatyczna aktualizacja WordPressa nie powiodła się – proszę spróbować ponownie.

Jak usunąć komunikat „Automatyczna aktualizacja WordPressa nie powiodła się – proszę spróbować ponownie.”?

Wystarczy połączyć się z naszym serwerem przez klienta FTP i usunąć plik o nazwie .maintenance znajdujący się w katalogu głównym strony!


Opublikowano

w

przez

Komentarze

3 odpowiedzi na „„Automatyczna aktualizacja WordPressa nie powiodła się” – co zrobić?”

  1. Awatar Konrad Karpieszuk

    A ja tylko dodam, że tym oto wpisem witamy Jakuba Milczarka jako redaktora na dev.WPzlecenia! :) Mam nadzieję, że zostanie na dłużej, w przygotowaniu są kolejne jego wpisy.

    Jeśli ktoś jeszcze chciałby tutaj pisać i tym samym promować się jako osoba, która o WordPressie wie więcej niż „konkurencja” zapraszam :)

    1. Awatar Jakub Milczarek

      Dziękuję za miłe powitanie :)

  2. […] pierwszy wpis na dev.WPzlecenia to: „Automatyczna aktualizacja WordPressa nie powiodła się” – co zrobić? . Tagi: BuddyPress, komentarze, Konrad Karpieszuk, WordCamp, WordPress, WP-Expert, zmiany na […]