Paź
27
2011

„Automatyczna aktualizacja WordPressa nie powiodła się” – co zrobić?

Zazwyczaj po wydaniu nowej wersji WordPressa większość osób wykonuje backup bazy danych, a następnie klika na link (umieszczony na żółtym tle, na górze Kokpitu):

WordPress X.X.X jest już dostępny! Prosimy o wykonanie aktualizacji.

Niestety nie każdy może się pochwalić dobrym hostingiem i czasem pojawiają się jakieś problemy przy automatycznej aktualizacji!

W takim przypadku w naszym Kokpicie może pojawić się komunikat (na tym samym żółtym tle):

Automatyczna aktualizacja WordPressa nie powiodła się – proszę spróbować ponownie.

Jeśli tak się staniem, zazwyczaj próbujemy wykonać automatyczną aktualizację ponownie i jeśli tym razem wszystko pójdzie OK – komunikat znika.

Co jednak zrobić jeśli nadal nie jesteśmy w stanie wykonać automatycznej aktualizacji?

Pozostaje nam aktualizacja ręczna WordPressa:

  • ściągamy i rozpakowujemy na naszym lokalnym dysku aktualną (!) paczkę instalacyjną WordPressa
  • łączymy się z naszym serwerem przez klienta FTP
  • w tym miejscu możemy zrobić też backupy:
    • katalogu wp-content
    • pliku wp-config.php
    • bazy danych
  • kopiujemy/nadpisujemy wszystkie pliki z nowej paczki na nasz serwer

Warto uważać na jedną rzecz: jeśli modyfikowaliśmy coś w jednym z domyślnych szablonów i nie zmieniliśmy jego nazwy, to przy każdej aktualizacji WordPressa wszystkie nasze zmiany zostaną nadpisane i bezpowrotnie utracone!

W tym miejscu jeśli wszystko poszło OK – jesteśmy zadowolonymi posiadaczami zaktualizowanego WordPressa.

Niestety nasz spokój może zakłócić to, że nadal będzie wyświetlany komunikat:

Automatyczna aktualizacja WordPressa nie powiodła się – proszę spróbować ponownie.

Jak usunąć komunikat „Automatyczna aktualizacja WordPressa nie powiodła się – proszę spróbować ponownie.”?

Wystarczy połączyć się z naszym serwerem przez klienta FTP i usunąć plik o nazwie .maintenance znajdujący się w katalogu głównym strony!

Powiązane wpisy

O autorze: Jakub Milczarek

Miłośnik wszystkiego co związane ze sprawami użyteczności, a także specjalista z dziedziny fizykochemii kryminalistycznej. Stronami internetowymi zajmuje się od 1997 roku, a z samym WordPressem zaprzyjaźnił się już w 2007 roku. Miał zaszczyt być szefem organizacji pierwszego polskiego WordCampu w 2010 roku, a w latach 2010-2012 prowadził z sukcesami firmę WP-Expert. Obecnie pracuje jako UX Specialist w OnTheGoSystems. W wolnych chwilach zdobywa Koronę Europy, poszukuje skrzynek OpenCaching i bloguje jako Lodzermensch.

3 komentarze + Dodaj komentarz

  • A ja tylko dodam, że tym oto wpisem witamy Jakuba Milczarka jako redaktora na dev.WPzlecenia! :) Mam nadzieję, że zostanie na dłużej, w przygotowaniu są kolejne jego wpisy.

    Jeśli ktoś jeszcze chciałby tutaj pisać i tym samym promować się jako osoba, która o WordPressie wie więcej niż „konkurencja” zapraszam :)

    • Dziękuję za miłe powitanie :)

  • […] pierwszy wpis na dev.WPzlecenia to: „Automatyczna aktualizacja WordPressa nie powiodła się” – co zrobić? . Tagi: BuddyPress, komentarze, Konrad Karpieszuk, WordCamp, WordPress, WP-Expert, zmiany na […]

Uwaga, leci reklama:

Firefox jest znów szybki!

Gdzie nas czytać?

Autorzy »
Komentujący »
#wpzlecenia »